Länge sen jag hade såhär kul

Igår var ju den dagen alla 9or ifrån skolan åkte till romme! Och jag lovar er att det va ett bra tag sen jag hade så kul.
Började med samling på parkeringen 05:30. Ida hotade att hugga alla fbk,are med sin "köttbaguet" för att hon skulle komma längst fram i ledet så vi kom på bussen först. De gick nog inte så bra så jag trängde mig igenom alla och sprang längst bak i bussen. Och där satt vi sen , jag, ida, teppan, vicke & ante. Ringde en hel del människor som nog inte uppskattade det speciellt mycket. Och jag satt & messade med "ssk killen" nästan hela vägen upp! haha lite gulligt faktiskt ;)
Vi var som idioter hela vägen .Mer behöver jag väl inte säga. Hahha asså aa :P
Många bilder togs och humöret var på topp hela tiden!

Framma vid romme runt 9 och Ida & Teppan skulle ge sig ut på skidor för första gången. Jag trodde seriöst jag skulle kisssa på mig! Ida tog väl det lite lugnt , men så fort teppan fick fart på skidorna hade hon ingen aning om hur hon skulle stanna. Så ni kan ju tänka er resten ;) Ser kinora lite längre upp i baken som kommer i 180 och skriker som en idiot. Hon ramlar totalt efter ett tag och rullar ner för backen. Jag fick åka upp igen och hjälpa henne med skidorna.

Sen ringde jag ante & vicke som redan hade åkt iväg någon annan stans. De va även dom jag spanderad mestadels  tid med. Vi va nog i dom flesta backarna. Och vet ni! jag ramlade inte än enda gång. Men nog gjorde många andra de så jag fick mig några riktiga skratt endå! Specc när anna fick sån panik när hon märkte att det blev jätte brant i ena backen helt plötsligt och ska då sätta sig ner. Inte för att det gick så bra! Så jag såg bara hur vicke stod och as gavarde och ante som redan va nere gjorde samma sak. Och jag va tvungen att stanna för jag skrattade så himla mycket så jag nästan fick tårar i ögonen! Och när anna kommer åkande i en annan backe som minst är 20 meter bred. Och vad gör hon? Jo åker rätt in i ante som står och väntar på henne! Så båda ramlar. Vilken jävla dag alltså! Jag behöver inte säga så mycket mer!

Eller jo måste berätta om ante den idioten också.
De va när vi skulle ge oss ut i en av dom röda backarna och det börjar med att han ramlar utan att ens ha fått upp någon fart. Alla kollade på honom & undrade vafan han höll på med. Han kom upp igen & ramlade yttlgare en gång. Jag & vicke garvade hur mkt som helst redan då. När han ramlat nästan 6 gånger. Kommer han ner i backen där vi andra står och väntar. Garvar & säger. - Nu vet jag vad det är!! Jag har glömt att knäppa pjäxorna! Idioten hade så åkt med helt öppna pjäxor. Och 40 liter snö var då på honom & i hans pjäxor. Det är nog bara han som klarar av en sån sak , och specc inte märka det innan. Och jag lovar! Jag skrattade så jag grät , och jag kunde knappt stå på mina egna skidor!

På bussen låg alla nästan däckade , Victor längst in , jag på honom , Ida på mig och milai låg på ida. Och ante tror jag låg åt andra hållet. Men det här är en dag jag inte glömmer! Och jag älskar verkligen vissa människor i min klass! så jävla underbara! Ni vet vilka ni är (L)(L)(L)

Senare på kvällen drog jag till rasmus gubben för att kolla hur det var med honom.
Han mådde bra , fast man såg hur trött han va. Så det blev en kort visit.

Massa bilder kommer sen när jag är hemma hos ida!

puss/jjandersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback